اکران تبلیغات محیطی شرکت بیژن
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷
اکران تبلیغات محیطی شرکت بیژن
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷

 مصاحبه ام بی ای نیوز با آقای محمد کسروی ماوی مدیرعامل شرکت ماوی دیزاین

برندهایی که در تبلیغات ادعای سلامتی می‌کنند، شیوه سختی را برای جلب نظر مخاطبان در پیش می‌گیرند. چنین برندهایی باید محصولات را با کیفیت بالا به مصرف کنندگان عرضه کنند تا آنها به شعار تبلیغاتی اعتماد کنند. برند عقاب چندی پیش، کمپینی دو مرحله ای را با محوریت سلامتی اکران کرده است. در این کمپین برند عقاب به مخاطبانش می‌گوید: محصولاتش در اوج سلامت هستند. ام بی ای نیوز به منظور دریافت اطلاعات بیشتر گفتگویی را با محمدکسروی مشاور تبلیغاتی برندعقاب داشته که در ادامه می‌خوانید.

 

 

گواهینامه‌های معتبر بین المللی

محمد کسروی مشاور تبلیغاتی برند عقاب درباره کمپین اخیر این شرکت گفت: کمپین اخیر برند عقاب ” اوج سلامت” نام داشت. این شعار بر مبنای گواهینامه‌های معتبر بین المللی است که برند عقاب در حوزه مواد غذایی دریافت کرده است. دریافت چنین گواهینامه‌هایی که اسناد آنها نیز وجود دارد، فعالیتی ساده نیست. این گواهینامه‌ها، امکان صادرات محصولات برند عقاب را به معتبرترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهان می‌دهند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای بخصوص اروپایی به راحتی اجازه ورود هر محصولی را برای عرضه به مشتریانشان نمی‌دهند. برند عقاب برای رسیدن به استانداردهای بین المللی بسیاری از سطوح خود را تغییر داده ‌است. این سطوح از کاشت دانه در مزرعه شروع و  تا مرحله توزیع به مصرف کنندگان ادامه پیدا می‌کند. روند حرکتی برند عقاب علاوه بر عرضه محصولات با کیفیت، رابطه مستقیمی با سلامت مصرف کنندگان داشته است. البته ارائه محصولات سلامت ادعایی ست که بسیاری از برندها دارند. اما در نظر داشته باشید که پایه تمام محصولات عقاب کنجد است. کنجد محصولی ست، طبیعی که مصرف کنندگان با آن کاملا آشنا هستند. بنابراین فرآورده‌هایی که از این محصول سالم نیز تهیه می‌شوند، مطمئنا برای سلامتی مفید هستند. در این میان رعایت استانداردها در طی مسیر تولید نیز برای ارائه محصولات با کیفیت تاثیرزیادی دارند.

 

خودنمایی شعار تبلیغاتی در کمپین

کسروی می‌گوید: برند عقاب با توضیحاتی که عنوان شد، بریفی را در اختیار گروه گذاشت. نتیجه این بریف کمپینی با عنوان اوج سلامت شد. هدفمان در کمپین خودنمایی شعار بود، به همین دلیل از گرافیک ساده‌ای بهره برداری کردیم. در این کمپین سعی شده، پیام بدون هیچ واسطه‌ای به مخاطبان ارسال شود. مخاطبی که به راحتی می‌تواند، پی به سلامتی محصولات برند عقاب ببرد. بنابراین نیازی به گرافیک پیچیده و شعاری عجیب نبود. در این کمپین، عناوین گواهینامه‌های استاندارد عقاب نیز برای راستی آزمایی مخاطبان آورده شده است. تا مخاطبان با جستجویی ساده پی به صحت ادعای برند ببرند.

 

پالم، کلسترول، روغن افزوده ندارد

مشاور تبلیغاتی برند عقاب گفت: کمپین برند عقاب در دو مرحله طراحی شده است. در مرحله اول که رویکردی برندینگ داشت، بر سلامتی تاکید شد. مخاطبان با ذهنیت مرحله اول کمپین، وارد مرحله دوم می‌شوند. در مرحله دوم، محصول کرم کنجد معرفی شده است. در این مرحله نیز شعار از قدرت بیشتری به نسبت تصویر برخوردار است. در شعار، بر کلمه « ندارد » تاکید بسیاری شده است. کلمه ندارد، در طرح بزرگنمایی شده است. شیوه عملکرد به گونه‌ایی بوده که در ذهن مخاطبان سئوال ایجاد می‌شود. حال در طرح، زیرکلمه ندارد، عبارتی به مانند پالم، کلسترول، روغن افزوده آورده شده است. مخاطبان با تکمیل کلمات به عبارت پالم، کلسترول، روغن افزوده ندارد، می‌رسند. در این مرحله نیز پیام به شکلی متفاوت و ایجاد سئوال به مخاطبان منتقل شده است. با این پیام به مخاطبان اعتماد داده شده، با خیال راحت محصولات برند عقاب را مصرف کنند. محصولی ایرانی که قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد. محصولاتی خارجی که در آنها از روغن‌های مختلف استفاده شده است. نکته مهم این است؛ هر دو مرحله تبلیغ برند عقاب با عبارت اوج سلامت به یکدیگر وصل شده اند. با این کار پیوستگی مناسبی بین مراحل ایجاد شده و موجب ارتباط بهتر شده است. البته در مرحله دوم، اوج سلامت به عنوان شعار اصلی استفاده نشده است. هر دو فاز کمپین برند عقاب در رسانه‌های محیطی اجرایی شده است. در این میان برند عقاب به دلیل نوع نگرش سلامت محور مدیرعامل و دیدگاه نوین واحدبازاریابی و همچنین شرکت پخش قوی، برای اطلاع رسانی از تمام ظرفیت های رسانه های محیطی و همچنین خودرو‌های حمل استفاده شده است.

 

کسروی در پایان درباره بازخوردهای دریافتی از کمپین گفت: فعلا در این باره نمی‌توان قضاوت مشخصی کرد. اما از انتشار تصاویر در فضای مجازی و صحبتهای مخاطبان می‌توان از تاثیرگذاری کمپین برروی آنها پی برد. درباره بازخوردها باید کمی صبور باشیم.

mbanews.ir   گزارشگر: نرگس فرجی 

دوشنبه ۷  اسفند ۱۳۹۶

لینک خبر